Teema: Yrittäjyys

Digimagia

Palvelumuotoilumenetelmä: Havainnointi

Digimagia-hankkeen esityksessä avataan, miten havainnointia voidaan hyödyntää palvelukehityksen työkaluna. Hankkeen tavoitteena on parantaa kulttuuri- ja taidealan toimijoiden ansaintamahdollisuuksia ja toimintavalmiuksia digitaalisuuden ja palvelumuotoilun avulla. Puhuja: Projektipäällikkö Anu Norrgrann, Vaasan ammattikorkeakoulun muotoilukeskus Muovasta.
Videosarja on tuotettu osana ESR-rahoitteista Digimagia-hanketta.

Katso julkaisu
Digimagia

Sosiaalisen median tavoitteellinen hyodyntäminen

Digimagia-hankkeen esityksessä ohjeistetaan, miten sosiaalista mediaa on mahdollista hyödyntää luovassa toiminnassa ja käsitellään yleisön osallistamisen merkitystä. Hankkeen tavoitteena on parantaa kulttuuri- ja taidealan toimijoiden ansaintamahdollisuuksia ja toimintavalmiuksia digitaalisuuden ja palvelumuotoilun avulla. Puhuja: Kehittämispäällikkö Miia Lammi, Vaasan ammattikorkeakoulun muotoilukeskus Muovasta.
Videosarja on tuotettu osana ESR-rahoitteista Digimagia-hanketta.

Katso julkaisu
Digimagia

Palvelumuotoilu tuplatimantilla

Digimagia-hankkeen esityksessä kuvaillaan, miten tuplatimanttimallia voi hyödyntää palvelumuotoiluprosessien eri vaiheissa. Hankkeen tavoitteena on parantaa kulttuuri- ja taidealan toimijoiden ansaintamahdollisuuksia ja toimintavalmiuksia digitaalisuuden ja palvelumuotoilun avulla. Puhuja: Kehittämispäällikkö Miia Lammi, Vaasan ammattikorkeakoulun muotoilukeskus Muovasta.
Videosarja on tuotettu osana ESR-rahoitteista Digimagia-hanketta.

Katso julkaisu
Digimagia

Mikä on palvelu?

Digimagia-hankkeen esityksessä avataan, mitä palvelun käsitteellä tarkoitetaan palvelumuotoilun kontekstissa. Hankkeen tavoitteena on parantaa kulttuuri- ja taidealan toimijoiden ansaintamahdollisuuksia ja toimintavalmiuksia digitaalisuuden ja palvelumuotoilun avulla. Puhuja:
Projektipäällikkö Anu Norrgrann, Vaasan Ammattikorkeakoulun Muotoilukeskus Muovasta.
Videosarja on tuotettu osana ESR-rahoitteista Digimagia-hanketta.

Katso julkaisu

2/2020 Muovaaja – Yrittäjyyden taito

Maailmanvalloitus perunalla – Skabam Oy:n tarina | Hackathon yhteiskehittämisen muotona | Fostering creativity and entrepreneurial learning in children| Maahanmuuttajien yrittäjäkoulutus | Älykkäiden teollisuusratkaisujen kehittäminen | Palvelumuotoillen tukea eko-innovointiin | Kulttuurialan uudet liiketoimintakonseptit

Katso julkaisu

Monitoimijuuskartta. Analyysityökalu toimijoiden tunnistamiseen sosiaali- ja terveyspalveluiden monitoimijaisessa kehittämisessä.

Tässä työpaperissa esitellään alustavia tuloksia kehittämistyöstä, joka toteutettiin Opetus- ja kult-
tuuriministeriön rahoittamassa SotePeda 24/7 -hankkeessa ja sen työpaketissa viisi ”Monitoimijuus
kehittämisyhteisöissä” vuosina 2018–2019. Työpaketin tavoitteena oli lisätä opiskelijoiden, opetta-
jien ja työelämän ammattilaisten osaamista sosiaali- ja terveyspalvelujen monitoimijaisesta kehittä-
misestä.

Katso julkaisu

Playing with brands. Survey study of branding in Finnish game companies.

This paper reports the results of a survey conducted by Design Centre Muova. In the survey two background questions formed the ground for the content. Firstly, the research team was interested in investigating how game companies, especially start -up companies integrate their potential customers in the branding and secondly, how the companies perceive the branding in their organization, what kind of issues are considered and how they evaluate their resources and capabilities.

Katso julkaisu