Quicksteps-projektin tavoitteena oli kohdentaa tieto- ja osaamisintensiivisten yritysten palveluinnovointia asiakkaan ja yrityksen kannalta oikeisiin kehittämiskohteisiin. Projektissa kehitettiin käyttäjäkeskeinen toimintamalli asiakasarvon johtamiseen, jonka avulla voidaan tunnistaa, tuottaa ja testata asiakkaalle merkityksellistä palveluarvoa. Tavoitteeseen pyrittiin vastaamalla seuraaviin tutkimuskysymyksiin:
- Miten laadullisia menetelmiä voidaan tehostaa ja täsmentää palveluarvon tunnistamisen välineenä?
- Miten palvelumuotoilu ja informaatioteknologia tukevat palveluarvon tuottamista?
- Miten kehitetty johtamismalli tukee palveluinnovoinnin osumatarkkuutta?

Projektia koordinoi Muova ja tutkimusyhteistyökumppanina toimi Oulun yliopiston tietojenkäsittelytieteiden laitos. Projektissa olivat mukana seuraavat yritysyhteistyökumppanit: Anvia Oyj, Ab Stormossen Oy, Transpoint Oy Ab ja Vaasan Sähkö Oy.